^^Diari Nad^^

^^Diari Nad^^

Sunday, October 26, 2014

Gila GitaR

          Sejak ada gitar..macam2 lagu aku belajar. Sebelum ni aku mana minat main gitar dan tak pernah berharap suruh papa belikan gitar. Hari tu kakak punya hari lahir. Dia tak tahu nak minta apa cuma dia teringin nak ada gitar. Aku tak kisah sangat pasal gitar ni. Kakak aku pun mintalah tapi papa masa tu macam diam jer. Yela, gitar kan mahal.

          Bila dah sampai rumah. Papa keluar katanya nak jumpa kawan. Bila papa sampai, dia suruh kakak ambil barang2 kat dalam bonet kereta. Tengok2...ada GitaR..Kakak terkejut terus masuk dalam rumah dan peluk papa..Aku pun tak sangka. Betul2 tak sangka.

          Beberapa hari selepas kakak dapat gitar, kakak teringin nak belajar gitar..Nasib baiklah jiran kami seorang komposer. Papa tolong kami suruh cakap dengan jiran kami yang kami nak belajar main gitar. Sejak itu, setiap hari sabtu dan ahad,kami akan belajar main gitar. Percuma pulokk tu..

          Lagu pertama yang kami belajar adalah lagu Najwa Latiff - Carta Hati. Mula2 memang susah tapi lama kelamaan kami belajar..terus pandai. Alhamdulillah ^^  Selepas tu kami dah tak belajar main gitar dengan jiran kami. Kakak kata dia malas nak ke rumah jiran kami tu. Aku pun okey aje lah.

          Beberapa bulan tu, kami belajar gitar guna youtube. Berkesan jugak tapi kena lah sabar bila nak main. Aku belajar banyak lagu macam Terima Kasih, All Of Me, U Smile, Speak Now, Rapuh, Ya Allah, Sahabat, Wanita Syurga Bidadari Dunia..Rasanya itu aje kot. InsyaAllah kalau ada masa aku nak belajar lagi.

          Aku memang dah gila GitaR dah sekarang..Harap bila papa ada duit, boleh lah hantar aku pergi kelas gitar. InsyaAllah..Moga2 jadi kenyataan..

Assalammualaikum..^^

No comments:

Post a Comment